besok

Ska bli så himla roligt att få besök!! Sussi som jag var här med första gången för ehh...10 år sen ;) kommer med hennes karl om, jag måste räkna...om 13 dagar!!! ååååå vad roligt!!!


Mitt visum går liksom ut om typ 5 dagar...jobbigt...måste ta tag i det i helgen! Eller imårrn rättare sagt. Så det kanske måste bli en tur till Kenya, vad vet jag, men förhoppningsvis inte. CSN håller ju på att strula. Såklart. Nu förstår jag varför inga studenter är sådär överförtjusta i CSN. Så jag är inte stenrik för tillfället, men det löser sig ju alltid på något sätt.


I förrgår kom det några galna Italienare till Casa Umoja! Men roliga! Herregud vilket tempo!! Jag vet ju att Italienare (vaddå dra alla över en kant ;)) är rätt livliga av sig, men såhär? Det hade jag totalt glömt av i mitt lilla Afrikanska lunk som jag införsaffat ;) pole pole som man säger här vilket är sakta sakta.

Haha, jag och Mansour bara tittade på varandra och tänkte hjäääälp vad hände?! Det här är vi inte vana vid. Eftersom jag hänger där ganska mycket så blir jag lätt lite som en crew, det händer rätt ofta att gäster kommer fram och frågar mig olika saker, plus att detta är vänner till Mustafa och hans fru som äger stället så dom hade visst berättat om mig.

Dom ville ha fisk, bläckfisk, krabba, räkor och allt möjligt för dom ville laga middag för oss alla (såklart) på kvällen. Så killarna som jobbar här började jaga mat. Det är helt ok att få tag på dessa saker på morgonen, när fiskebåterna varit ute, men kl 4 på eftermiddagen är det inte riktigt samma grej, men det gick! Men bara fisk och bläckfisk, men det räckte ju!

Så vin, rom o cola och öl skålades det verkligen hej vilt i undertiden det lagades mat. O herre djävlar jag måste säga att jag var orolig att halva köket skulle brinna ner eftersom man använder sig av typ fotogen, eller vad heter det på svenska...på en ostadig liten spis eller stormkök! Ja shit, men det gick! Blev riktigt gott och Italienskt på alla sätt och vis!

Alla killarna som jobbar här och deras vänner (lika som jag hänger här) fick såklart också sin plats vid bordet, vilket dom inte direkt är vana vid och jag hörde när ena killen sa retsamt till den andra på swahili precis när tallrikarna med mat slängdes fram på bordet, ska du inte äta?

-Jag måste först kolla på gästerna hur man gör!

Näe, pasta, gaffel och kniv tillhör ju inte deras vanliga föda och sätt att äta på direkt ;)

A roligt och galet var det!

Här är fisken, dorado heter den, as god!




Här är tanterna som köper fisk på stranden, den där lilla fisken dagaa. Dom kan sitta i flera timmar och vänta på att det kommer in en båt och då snabbt ut i vattnet med alla kläder och köpa fisk.















Här kom det förbi några killa med en lite större fisk!



Ja som sagt det händer mycket på stranden. Här köpte vi popcorn bollar ;) sjukt, men gott!




pussokram








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0