nästan rånad

Ok inlägget innan hände alltså den 15e och idag har vi den 19e (fast nu den 20e när jag är på internet)

Wodo. Är det tydligen som utförs här uppe i Nungwi. Så jag hörde att dom gräver ner levande kycklingar och höns för att bringa otur plus att det kastas upp döda djur på vårat tak! Najs. Eller inte ;) Man kan välja själv vad man tycker!

Nu görs ju ingenting mot turister eller övriga vita människor som bor, och har bott här uppe hur länge som helst, men ändå. (Eller inte vad som sägs iallafall hehe)


Men igår när jag skulle traska hem vid 22 tiden med nytuttagna pengar i väskan och bankomatkort och hela kittet så hände det ju såklart en annan grej..

Jag och tjejerna i huset har en liten "saying" att det är det här som man inte ringer eller skriver hem nu och berättar för mamma o pappa, utan man berättar det när man är hemma i Sverige igen! Haha! Men nu när jag ändå skriver blogg så får det bli så ändå, eller jag kanske skulle ta och göra detta inlägg FF, föräldra fritt ;)


Näe men det var en liten snubbe som ville ta min väska förstår ni. Han hade en sån grymt äcklig blick, han hade säkert tagit nåt den lille killen. Eller liten o liten men han var rätt ung iallafall. Han kom och typ tryckte sig mot mig på något konstigt vis typ puttande eller som när man går på någon/ något och när han hade gjort det några gånger och försökt gå på mig på den sidan som jag hade väskan så snurrade jag runt så han hamna på icke-väsk-sidan men när han vart lite väl på-, och närgången så blev jag livrädd och typ stammade haha shit som jag blev rädd. Kyrkogården, wodo, döda höns, knivar snurrade runt i pallet, men sen blev jag förbannad som fan istället och kände att när jag pallar fan inte bli rånad igen (eller vad säger du frida ;) vi brukade köra den när vi skulle gå ut på kvällen på fastlandet. Stoppa allt i bh:n och skippa handväskan, för jag pallar fan inte att bli rånad igen haha, men tyvärr så är det lite sant) Ja men jag kände att näe det är absolut inte läge att bli av med väskan nu så jag började skrika på swahili att, ja så är det det här med orden, inte ett svärord kan man så jag kunde inte be han dra åt helvete din jävla idiot, som man hade skrikit annars, men några varianter av sluta och att det var mycket dåligt kom det ut iallafall haha han drog väl för att jag var så mesig ;) näe men han backade lite och sen så var det ändå lite ljust just där utav ytterbelysningen så han vek av. Som tur var så var Mr Fine och Bwana hemma och käkade i köket så dörren var olåst och ytterbelysningen tänd plus att det lös från kök och rummen, för annars hade jag nog nu varit några saker fattigare...dom frågade va som händer och jag stammade fram att en snubbe skulle precis råna mig och dom flyger bokstavligen ut och börjar lubba efter snubben. Kol mörkt utan skor och Mr Fine har precis råkat ut för om det kan vara en blodpropp eller nåt för hans syn försvann för någon dag sedan efter ett dyk och sen dess har han inte sett fullt plus fått nån infektion på ena ögat så ögonlocklet hänger..så jag tänkte bara att shit det här kommer att gå käpp rätt. Plus att får man tag på en tjuv här så slår man ihjäl dom kort och gott. Inget konstigt. Typ. Så jag kände bara att shit nu dör killen eller Mr fine för han snubblar över nåt. Men båda klarade sig.

Lillkillen va snabb så han han undan och Mr fine kom tillbaka hel. Så det var ju lite skönt ändå.

Men fan det var lite läskigt!


(Skönt nu att klockan snart är midnatt och den här galna kon lubbade förbi mitt fönster precis hahaha ja, vad ska man säga...)


Som tur är så vet man ju att det bara är väskan med innehåll som är av intresse. Så skulle det bli lite jobbigt så skulle man ju bara kunna kasta väskan åt ett håll och springa åt ett annat. Men tjaa... Näe men det är faktiskt första gången som jag blev lite skakis här annars så traskar jag nästan hej vilt över allt i mörkret så jag kan nästan säga att jag är lite förvånad över att det inte hänt tidigare, men jag har känt mig jätte trygg. Faktiskt. Men det är jävligt obehagligt när det händer. Så nu tänker jag inte bara dra för gardinerna om natten utan jag tänker också fortsätta som på fastlandet, att inte gå med en väska när det är mörkt, för jag pallar fan inte bli rånad igen!


;)


Kommentarer
Postat av: En F

Hmmmm

2009-01-21 @ 21:20:36
Postat av: frida

hahaha! näe fan mia, bli inte rånad igen. Bas!

2009-01-22 @ 12:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0