idag

idag har jag suttit och malat lite. Skolan borjade igar, kul! Sa hemskt, men vi har i uppgift, eller uppgiften ar ju inte sa hemsk, men vi ska mala, rita, konstruera en bild utifran ett reportagefoto fran nagon hemskhet och var larare "pratade" och visade bilder fran Gaza och tyvarr sa maste jag saga att det nastan helt gatt mig forbi...hemskt va!!?

Men iallafall sa satt jag ute och malade, ett utkast, absooooluuut inte fardigt, men det ska bli eller forestalla ett flyktinglager och jag har precis last en skult bra bok som just handlade om tvangsgifte, krig och manniskor pa flykt. Usch sa hemskt det maste vara att vara pa flykt...skanker alla som ar det min tanke...som om det skulle hjalpan ehh nae, men iallafall..fy 17 stackars!!!!

Ok, men nu till bilden...

ahh!!!!! den har datorn pa skolan har varsta porrvirus attacken och har dessutom attakerat mitt USB minne sa jag kan inte ladda upp mina foton darifran...sa jag far helt enkelt fortsatta imarrn...

:( 

ok, nu ar det nasta dag och jag fortsatter, har e bilden:


men jag malade en till undertiden


och sa borjade jag pa en annan och sag efter ett tag nar den torkat i solen att formodligen nan av alla dessa ungar som ska kolla vad man gor varit framme och dragit med fingret pa nagra stallen..vet inte om det syns har

men sa nar jag kollade narmare sa sag jag att det var klovspar sa var det nog en av alla dessa 14 getter som klampade omkring och at gras runt mig saklart! Och jag som forbannade ungarna...Forovrigt sa var det aven na hons och kycklingar som valte ut 2 av mina fargskalar...alrdig far man vara ifred! ;)
Sa har lagger jag namligen malningarna pa tork i solen.



Har ar mina oljefarger :) kanske snarare mobelfarger...men vad gor det?!


Kommentarer
Postat av: Ellen

hej fina mia! åh vad fint, du är så duktig! går kursen bra? funkar det bra på distans från tanz to sweden? jag är i olso nu och det rullar sakta framåt, har fått jobb, lagerjobb, tack vare frida, där hon jobbat tidigare när hon varit här. börjar imorgon, lite nervouse allt! saknar tanzania och färnebo en massa, äru frisk nu? eller friskare iaf? haha. take care, stor stor stor kram och puss

2009-01-11 @ 19:21:52
Postat av: kat

Me love the red one! Want it. Köpa?

2009-03-01 @ 22:38:36
URL: http://knatzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0