hur bra far man ha det?

Det är sjukt galet skönt att vakna upp tidigt, eller vid 7 varje morgon av sig själv! Eller ibland är det ju verkligen inte av sig själv utan snarare när ungarna springer förbi och skriker och är på väg till skolan, eller när tupparna goler galer vad heter det kukelikuar? Men iallafall så är det skönt på något vis. I morse då vid strax efter 7 när jag tog min lilla morgonpromenad på stranden så var det verkligen grymt skönt väder! Det var mulet för första gången och vattnet kändes lite svalt eller friskt och sen var det inte en endaste turist på jätte länge. Det var helt lugnt och stilla bara några fiske killar som skulle lägga ut nät annars ingen rörelse alls. Och det var helt tyst också bara ett svagt brus från vågorna det kändes nästan lite som om det skulle kunna varit midsommardagen och att jag ”råkat” vakna och gått upp förtidigt för en promenix, så lugnt var det ;) och färgen på vattnet var bara som en hel stor pool, tror att det var för att det var mulet som det såg så ut. Så jag bara strosade där och njöt så in i bängen! Och avslutade med ett litet dopp! Nice!

Sen undrar man ju nu om nu gud finns varför han inte tillverkar lite fler män som Mustafa? Fan vad snäll han är! Han, eller jag får ju betala för att få huset/rummet färdigt, men det blir som den månadshyra som jag har på rummet som jag hyr nu, men han tyckte att om jag ville nu när jag blivit rånad och dessa wodo grejer runt huset ;) haha att jag kunde få bo här i ett litet hus/rum på Casa Umoja tomten! Asså gissa om jag blev glad!!! Så himla perfekt! Det är ett litet ”rum” som ligger för sig själv bakom själva ”hotellet” men det finns ingen toalett där men det finns en, ja vad säger man en allmän toalett som jag kan använda, så det är ju inga som helst problem. Huset/rummet är inte riktigt färdibyggt, det fattas fönster dörr och innertak. Elen är inlkopplad men det behövs strömbrytare. Och allt detta för en kostnad av typ 1000 sek!!... Ah! Det blir så himla bra! Sen så är det perfekt eftersom jag ändå brukar sitta här och måla eftersom det inte finns någon tomt runt huset som jag bor i nu så det kan verkligen inte bli bättre!!! Sjukt bra!!!

Man undrar ju nu när det gått så bra vad dom kommer att säga åt mig på visumkontoret imorgon...iiiiiii bergis att jag måste ut ur landet och in igen...men det har ju gått smidigt för andra att bara betala och sen gå därifrån med visumet i handen...men säkert inte då för mig ;) så kanske att jag åker en snabbsväng till Kenya imårrn ha ha, hoppas inte... Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0