god fortsättning!!!

hoppas alla haft en bra jul och ett gott nytt!! Det har jag själv haft!

Vi firade inte julafton den 24 för det var ju såmånga, eller sydafrikaner mest, och dom firar den 25e så då hade vi julafton och gjorde en massa massa mat och även janssons! Fy 17 vad gott!!! Ena svenska tjejen som jag bor med, hennes mamma kom ner med halva julbordet så man fick en liten mumsbit av gravad lax med hovmästarsås



julskinka m sötstark senap, älgköttbullar osv och en marabou mörkchoklad!!


gissa om jag blev överlycklig!!! ;b
Så hade vi en speciell och rolig byta klappar stund och drack drinkar hela natten, as trevligt!!



Sen efter julen stack jag iväg till östkusten på Zanzibar i 2 dagar - nice, men det blåste så in i bängen och när lågvattnet är på den sidan så är vattnet typ 2 km ut så det går inte att bada, men det var kul o skönt att se ngt annat!




Minns första gången som jag såg en passionsfrukt här i Tanzania, närmare bestämt Mafia, och jag blev så förvånad över att den var helt rund och att skalet var grön gult! Lite skillnad mot våra halvtorkade med brunt skal som finns på ica hemma.

sen så skalar (det här är från frukosten på ett ställe) dom apelsinerna, eller det yttre skalet tas bort och sen delar dom apelsinen bara på mitten, fast på "fel" mitten ;) så får man suga i sig apelsinen på ngt sätt...



Kolla post boxarna hit till östsidan, där det ändå bor en hel del människor, 25 st boxar ;)


Här vid postkontoret packades det även lådor med frukt o mat o grönsaker som skulle upp på taket på dala-dalan (lokalbussen) för att förmodligen fraktas till stan eller nåt. Och ena lådan med tomater var inte vilken låda som helst ;) kanske ska maila bilden till ingvar!



Tog en dagstripp till "södern" också, men det var ju lågvatten där med så jag drog in till Stone Town och stannade där i 2 nätter. Gillar Stone Town som 17! Jätte mysigt att gå och strosa och äta gott! Lite Venedig känsla över det hela faktiskt.








Äkte upp hit till Nungwi till nyår och hängde med min "chef och företag" på en "hotell-chartrad" sunset cruise med "vår" båt och en annan som "vi" hyrde in. Nice. Dj o drinkar o hela kittet ;)

sen gick vi å käkade och firade 12 slaget på ett hotell, där jag sitter nu å surfar å har precis ätit sushi www.thezhotel.com , sen gick vi ner på Cholos, som är den enda "riktiga baren" här, sådär tycker jag ju om den annars, men det kan väl bero på att man har några år på nacken kanske ;) men nyår var det riktigt skoj och jätte mycke folk! Och nu dessa dagar efter nyår har jag mest bara slappat på stranden och har semester / jullov ;) skönt!

Som sagt god fortsättning och all lycka inför det nya året!!! 2009, det kommer bli grymt!!!!
pussokram!!!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Ja, vi får hoppas, att det blir ett jättebra år för alla! Kom just på, att du ju kommer hem om drygt 2 månader ....... Hur kul e d?

Din systerson har varit hos oss hela da'n idag och bl a tittat på kort på dig. "Min bästa Mia", som han sa. Du ska tro, att han nu är en riktig snackepelle. Och han är ingen busunge utan en RIKTIG BUSUNGE - hans eget tillägg.

Pussåkram i stora lass!

2009-01-05 @ 19:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0