blandat

Härom morgonen kom det jordens regnskur. Trodde typ att dropparna skulle göra hål ända till Kina på andra sidan jorden. (Undras om dom säger det här, för visst gör vi det i Sverige, att om man gräver riktigt djupt så hamnar man i Kina, men det är klart, Kina är ju rätt stort så jag kanske skulle hamna där om jag grävde ett hål ifrån här också).


Men shit som det regnade! Riktigt riktigt mycket och hårt så in i bängen!!!! Sen slutade det bara tvärt, som om vattnet bara total tog slut. Och så började det igen. Och slutade sådär förvånansvärt tvärt! Sen var det färdig regnat :) men shit som det lät!

Kolla in lågvattnet! Eller man ser inte ens havet hahah shit asså...det händer inte ofta att det är såhär lågt, eller det här ar första gången det bara är poff! Borta!



fint här är




Så kul hur dom skriver priset på sakerna dom säljer. Med spritpenna. Såklart ;)



i sverige lär vi oss att sitta ner i båten ;)


dom kommer liksom med båt från fastlandet som är fullpackad med tomater, bananer eller andra varor i en sån båt som är ovan och sen lassar dom på det på en kossa med släp så dom får bort varorna från stranden. Fantastiskt är ju också att det inte finns nå bryggor så killarna kliver ju i vattnet upp till midjan och får en tung stor korg på nacken som dom vadar iland med och ibland är vågorna sjukt stora...ja...det är lite annorlunda mot hemma ;)




kolla jag gav mina målarpolare lite pengar i julklapp som tack för att dom hjälpt mig så himla mycket så fick jag nyårspresent av dom. Söta! och snälla! men kolla årtalet ?! ;) vet intte riktigt men det kanske inte är så noga 2009 2010 ah! vad gör det!


här sitter jag nu




kollar man ner i glaset ser det ut så här


här är från ett annat ställe men dom har såna fina detaljer på möblerna här på zanzibar!


strömavbrott. vi har ju det här titt som tätt och ofta så försvinner den bara för någon minut men ibland längre som igår em vid 4 till kanske 10...men det är mysigt när man får tända lyktor och ljus!




ha en myskväll!!!
kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0