albinos

Något som jag tänkt på länge är albinos. Här på Zanzibar finns det inte så många. Det finns en jätteduktig kille som är med i en akrobatgrupp här uppe i Nungwi, men han är den enda jag sett hittills. Uppe i Mwanza på fastlandet, nära där jag bodde förut, såg man en hel del faktiskt. Men det är så hemskt hur dom mördas. I Shinyanga, också på fastlandet, och i områden därikring så betyder det bokstavligen tur att ha ett avhugget barn-albino huvud i huset. Najs. Men också en massa andra påhitt om dem...


Tydligen också så anses albinos som ett handikapp - ett förståndshinder, så i vissa delar av Tanzania får dom inte gå i samma skola som vanliga barn. Trevligt.


Så det mördas en heldel albinos. Joina gärna på facebook Say NO to Albino Killings in Tanzania, Please Sign to get 10000 Signatures en kompis till mig mailade även över denna länk http://sydsvenskan.se/varlden/article404775.ece


Det är verkligen så sjuuuuukt fruktansvärt!!!

Hemskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0