polisen

vad ska man gora at all denna poliskorruption? vet inte om jag ska skratta eller grata...eller skratta ska jag ju absolut inte gora, men det ar ju bara sa himla trisst pa nagot vis. Blev precis stoppade i en trafikkontroll nu nar jag skulle till stan och hamta upp Sussi och Anders. Visst sa ar det ju bra att dom har kontroller, men om de kunde skotas riktigt utan alla dessa forbannade mutor!!!! Fan jag blir sa in i h....te forbannad pa att, ja nu e jag lessen, men jag drar alla over en o samma, men alla poliser verkar ha samma tanke om att det inte ar nagot fel i att eller kanske snarare en regel att dom ska ha nagot...trutt blir man... nu fragar dom ju inte mig om mutor, men killen som kor och sen om polisen ser att det ar en mzungo i bilen sa tanker dom att da kan dom fa lite extra mutor, hehe, smaskens! Dom sager att alla poliser har sa stora magar for dom alltid ska ha lask eller mat av lokalbefolkningen och haha bannenig, for jag har alltid tankt pa att hur 17 orkar en san dar springa med den kaggen och nu forstar jag ju ;) Assa det roliga ar eller snarare det tragiska ar att Tanzanerna sjalva kallar det for tip! Dsv dricks!!! For i h...te! Sorry som jag svar men det ar bara sa himla trakigt. Och sen kanns det helt galet att...eller jag vet inte...ah! Men det ar trakigt att befolkningen inte har nagon respekt for polisen for 5 ore, vilket ar fullt forstaligt ju!

Ah, nu ska jag ga och ata frulle. A snart landar Suss!!!! tjiiihoooo ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0