torsdag i stone town

va hos lakaren igar och efter myckat om och men sa har jag bro
Sa har langt kom jag igar innan internet la av, men tydligen har det sparats iallafall det jag skrev?!...
Jo men jag har bronkit och har fatt nan antibiotika fran egypen haha vi far val se om den hjalper..hittade inget pa natet om den, men vad 17. Jag fick absolut inte dricka eller ata nagot kallt de narmsta dagarna/veckorbna och det forsta jag gor nar jag kommer ut darifran ar att kopa 2 kulor glass och ett glas kallt vitt vin pa en uteservering, blev bara tvungen ;)
Latsades som om jag inte visste om det annu..ja hoppas nu verkligen att meducinen hjalper!

Idag har jag hangt med "min" lilla malar familj, som hjalper mig att hitta farger och dukar att mala pa. Det "jobbiga" ar att tjejen bara kan swahili sa jag fattar ju sadar ibland vad hon snackar om, men det brukar losa sig. Sa nu i em ska jag satta igang att lara mig mala tinga tinga!

Har varit och hamtat ett bord och en pall som jag bestallde av en snickare och det hela gick pa ca 150 sek, ganska billigt, men sen att bordet inte star helt bra pa sina ben ar ju en annan femma, eller sa kanske golvet ar snett, man vet ju aldrig :)

Nu ska jag ga och ata sen lunch.
Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Miamoja... Bronkit, det låter sådär...

Ta väl hand om dig så du kommer hem hel igen, för du kommer väl hem?

Kramar från grannen på bjulevägen

2008-11-21 @ 14:50:25
URL: http://bomullshuve.blogg.se/
Postat av: malin

åh stackars dej, krya på dej och var försiktig. Du inatt har det kommit massa snö här hemma så det är värta vinterlandet!! Superfint... Jag vet inte om du fick mitt sms om inte så finns en hälsning till dej på min blogg som heter hello snö. Du för står nog vad jag menar när du ser den. Puss och Kram från mig

2008-11-22 @ 17:43:23
URL: http://detarsajagserdet.blogspot.com/
Postat av: ellen

åh vad härligt att läsa om ditt liv som tanzan igen;) men det där med bronkit lät inte som en höjdare, inget farligt I hope! mafungu och johnson har åkt hem nu, och mangoma och mama sengu är här. haha de ville inte gå ut igår...massor av snö och kallt är det här nu! två veckor kvar nu för oss, känns lite vemodigt! mailade över redovisningen med fick inget svar från dig, du fick den va? puss och kram

2008-11-23 @ 11:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0