Nu ska vi se har...

...tankte ju faktiskt forra gangen nar jag var nere i Tanzania att jag skulle borja blogga, att det skulle kunna vara ett bra satt att halla kontakten med folk och att folk har koll pa mig haha men det blev inte av, men nu har jag tagit tjuren vid hornen sa vi far val se hur det gar ;) Kanner mig ju inte helt bekvam i att lagga ut mig pa natet, men jag tror anda att jag ar redo nu.
Jag haller pa att ladda upp bilder till konstskolan nu som jag gar pa och det tar inte evigheter att gora det har nereifran utan EEEEEEEvigHEter....sa da tankte jag att det ar ocksa ett tillfalle att jobba med lite annat undertiden bilderna laddas upp.

Zanzibar. Jag befinner mig alltsa pa Zanzibar som ar en o som tillhor Tanzania och har ska jag vara fram tills mitten pa mars. Hyr ett rum i ett hus dar det fortillfallet bor 4 andra svenska tjejer och 4 tanzaner. Huset ar inte riktigt fardibyggt, men rummen ar. Inte for att vara san men har nere brukar saker o ting ta tid, tex internetuppkoppling, byggen, fa in mat osv. Talamod ar nagot man lar sig ha har nere och jag maste nog erkanna att nu tycker jag att det ar ganska skont nar det gar lite pole pole, som dom sager har, vilket betyder sakta sakta. Men som sagt, jag trodde nastan nu nar jag flyttade in att det absolut inte skulle bli fardigt under mina 4 manader har, men det gar nastan riktigt fort aven fast det ar ganska mycket kvar, men det hander saker varje dag!

Tyvarr har vi ingen dusch annu men den kommer. Nu kor vi hink med vatten o skopa. Inte for att jag har nagot emot det heller men det ar skont att kunna stalla sig under rinnande vatten. Men rackarns vad dyrt det ar med vatten har! 10 000 tsh = 55 sek for 1000 liter, nae nu vet jag inte om det ar sa mycket vatten..hmm ska kolla nar jag kommer hem. Men dyrt ar det iallafall, man undrar ju hur byinvanarna har rad till att fa vatten..

Jag har ju med min dator ner hit for jag behover den med kursen och tankte att jag skulle skaffa internet pa den. Men nu i mandags nar jag var inne i Stone Town, som ar huvudstan har, (jag bor uppe i Nungwi) sa sa dom att alla modem var slut i hela Tanzania och att dom ska komma nasta vecka till Dar es Salaam, sa vi far val se nar dom kommer hit. Tjejrna som jag bor med jobbar med dykning och ett forskningsprojekt och tydligen hade deras dyk center bestallt ny utrustning fran Sydafrika i juni med flygfrakt for att dom behovde den snabbt och den kom typ i forrgar ;) satt fast i tullen i nagra dagar eller nej manader menade jag..sa vi far val se hur bra det gar for mig o mitt internet ;)

Lite kul, nu gick det precis forbi 2 poliser och det paminnde mig om idag da en kompis till mig blev av med sin cykel. Polisen tohg honom for hans cykel hade ingen ringklocka!? men han ska fa losa ut cykeln ikvall :) att det kunde vara sa viktigt har nar man inte ens behover ha sakerhetsbalte och kan kora full, typ. Lite gulligt pa nagot vis!

Jo men pa dagarna sa malar och ritar jag sa gott det gar. Det ar sjukt varmt har nu!!! Riktigt varmt och det brukar jag inte klaga pa i forsta taget, men jag marker att jag gor det nu ibland. Men ibland regnar det till och det ar skont! Man blir lite dasig liksom av varmen och harom natten trodde jag att jag verkligen att jag skulle do av varmeslag! Harom natten fick aven en ko tupp juck och sprang / gallopperade omkring har mellan husen och skrek ;) stackarn! Kolsvart var det ocksa!
Badar i havet gor jag nastan varje dag, trisst men jag maste fa igang badrutinen! Nu i helgen bara latade jag mig massor pa stranden iallafall jatte skont! Och vattnet ar ju sjukt fint och varmt! NIce! Me like!

Ok, det var lite om har.

Ma sa gott! 




Kommentarer
Postat av: Sandra

Miia, vad roligt att du skaffat blogg. Miss you long time!

2008-11-14 @ 14:44:12
URL: http://bomullshuve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0