fredag morgon

Jaha, god morgon!

Har varit ute och gatt en laaaang promenade pa stranden I morse I 2 timmar med en hund som heter Dennis. Sist nar jag var har pa Zanzibar sa bodde jag bla pa ett stalle som heter Casa Umoja. Killen som ager det underbara stallet heter Mustafa och han ar gift med en tyska och bor halva aret har och halva aret I Tyskland. Han har en hund som heter Dennis. Har I Tanzania har man inte direkt husdjur pa samma satt som hemma, visst dom har kor, getter, hons och kanske en vakthund. Undrar om det ens finns ett ord pa Swahili for husdjur? Nar jag var uppe I Nyarero hos kvinnogruppen sa hittade vi en kamelont pa akern och dom fragade om jag sett en san forut och da forsokte jag forklara att vi har typ sanna som husdjur hemma I sverige och dom kollade pa mig som om jag inte va klok och bara skrattade o skakade pa huvudet. Forsokte aven forklara att vi har ofta katter o hundar som husdjur, att vi har dom innomhus och kelar med dem och att djuren ar ofta som en familjemedlem, men det gick nog inte hem ;)
Hur som, sa ar tanzaner oftast radda for hundar och nu nar Mustafa inte ar har och gar ut med sin hund sa tankte jag att jag gor det for annars sa kommer han inte ut sa mycket ;) men shit sa varmt det var nar vi kom tillbaka vi typ dackade i skuggan med vatten bagge tva...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis till att du gått och blivit bloggare:) Vi hemma i svedala glädjs av detta. pössen

2008-11-14 @ 10:56:19
Postat av: Maria Mellis

Åh va kul me blogg!!!!! Kram på dig

2008-11-14 @ 10:58:46
URL: http://mariaofredrik.blogg.se/
Postat av: Mammanapappan

Nämen ... så trevligt!!! Då får man ju veta lite om dina dagar. Och HUND! Och nästan för varmt även för dig! Här är nästan för kallt - i alla fall trist väder. Igår var föräldrarna inne i Kungl Hufvudstaden och besökte tandläkare och optiker. Hade tänkt njuta lite av och i sta'n, men det blev ganska tidig buss hem ändå. Definitivt ingen njutningsfylld dag.

Här betalar vi 19:68 per kubikmeter + mätaravgift, som är 1.200 sek per år. (Du märker, att fadern inte lagt av med sina siffror - snabb var han att ta fram, när vi läst bloggen.)

Ha det JÄTTEBÄST! "Alla" hälsar så himla mycket!

Pussiluss

2008-11-14 @ 11:16:36
Postat av: Frida

Misanpisan!

Fy va nice! O blogg! d va inte illa du! Diggar ändå skopan! jag kan sakna den ibland! o så saknar jag dig! men d va inget nytt:) låter som det rullar på fint där nere! när jag tittar ut genom fönstret nu så, näe jag vet inte vad, jag e inte på rätt plats iaf det e en sak som e säker! men du e verkar det som.. hoppas megavärmen lägger sig lite snart!

pusspuss

2008-11-14 @ 11:50:22
Postat av: Maria Gaspedal

Jag laser ocksa!! (fick lanken skickad av mor din). I London ar det superfint hostvader, blaa himmel och klar, frsik luft. Men det kan inte jag njuta av sa mycket, har influensa :(. Hoppas allt ar bra och att hettan lagger sig lite snart..

2008-11-14 @ 13:05:43
Postat av: Sandra

Du är så söt och skriver så gulligt att jag bara döör. =)

2008-11-14 @ 14:47:13
URL: http://bomullshuve.blogg.se/
Postat av: Sue Blue

Ååååååå va najs du verkar har d !!! Här sitter man i ett regnigt och BLÅÅÅÅÅSIGT Göteborg snart påväg till småland och metropolen Vetlanda :)Där finns d värme ivarjefall, hihi...... Hade vart skoj å se lite bilder om det inte tar allt för lång tid å ladda ner men du verkar ju kommit in i lunken igen ganska snabbt. Oj oj, nu måste jag rusa till tåget, stressegt värre...

Kramis på dig tjejen, simma lugnt :)



2008-11-14 @ 15:16:52
Postat av: Maria & Jonas

Heeeje Mia!

Skitskoj med din blogg:-) Du är ju riktigt "inne" nu:-) Skulle va grymt skoj att hälsa på dig men dusch med hink och skopa vet jag inte riktigt vad Jonas säger om... Ta hand om dig! Kraaaaaaaaam

2008-11-14 @ 16:17:38
Postat av: Malin

Åh vad roligt att du skaffat blogg :-) Låter så härligt med solen och promenad med vovven. och vilken fin strand på bilden med båten. Men mindra roligt utan rinnande vatten.... hmm. Lite väl spartandskt kanske. När ska dom fixa till så ni får dusch då?



Här hemma i nacka snöade det för första gången idag! Så jag måste säga attt jag känner mig sugen på att boka en resa snart :-)



Många Pussar och Kramar från Mi

2008-11-16 @ 19:54:11
URL: http://detarsajagserdet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0