vackert!



A Men asså det är så jäääääääääääääla vackert här!!! Och lugnt och skönt. Ingen stress. Inga måsten. Nu kanske jag är bortskämd såklart, eller det är jag så in i bängen om man jämför med lokalbefolkningen och andra säkert också. Ja, så tänker jag så här att jag är sjukt glad och tacksam över att jag har denna möjlighet att få kunna vara här och bara göra det jag gör med skolan. Det känns ju som om man är riktigt bortskämd. Har studielån (i och för sig) men att denna möjlighet finns är ju för fan fantastiskt och sen får jag hålla på med något så sjukt roligt som det här med konsten. Asså det ger en sån inre frid och glädje så det är helt galet! Fan vad glad jag är!!!


Sen kan man ju då tänka steget till och känna att men va fan Mia, vart ska det här leda till då? Är inte du tillräckligt gammal för att ta dig samman och göra nåt vettigt av ditt liv egentligen? Och mitt svar är nog; Näe tydligen så är jag inte tillräckligt gammal för det än ;) jag undrar ju om jag någonsin kommer att bli det...på ett sätt så hoppas jag att det ska komma, men på ett annat sätt så hoppas jag verkligen, verkligen inte att det ska komma haha!


Gud, hur många gånger har man inte hört: Va? Ska du iväg igen! Får du aldrig nog? Japp, jag ska iväg, svarar jag varje gång ;) Eller vad säger du gamle kollegan från Oslo ;) visst e vi knäppa! Eller är det alla andra som e knäppa!?


Ja, och när ska man, eller jag rättare sagt, bli nöjd och nöja mig med det jag har? Kan jag undra ibland, men samtidigt så tänker jag att man ska aldrig bara vara nöjd i vad det än må vara utan man kan alltid lite, lite bättre eller mer och det leder till utveckling tänker jag och utveckling är bra och det gör människor glada. Så jag är aldrig riktigt riktigt nöjd. Jo, fan det är jag. Ibland! Ibland är jag riktigt förbannat jäkla nöjd :) Men fyyy vad jag svär idag, men så får det visst vara vissa dagar. Tänk om alla dagar var sig lika, så förbaskat tråkigt det skulle vara, eller det skulle jag verkligen tycka! Medan vissa såklart är hur nöjda som helst med att den ena dagen ser likadan ut som den andre och att de finner en trygghet och lugn i det. Näe fy, jag får p a n i k av bara tanken. Men sen om alla dagar är olika så blir dom ju lika på ett sätt ändå ;) sug på den. Asså gud som jag pladdrar på om allt och verkligen inget! Haha!


Men iallafall, så vad var det nu jag tänkte från början, jo att livet ser så otroligt olika ut för alla människor på hela världen (och jag blir alltid lika fascinerad över hur olika det ser ut i världen) och man skulle ju verkligen vilja att alla skulle kunna få, iallafall kunna få ha, möjligheten till att göra vad jag tex gör nu. Man skulle ju önska att det var lika för allt och alla, men det går ju inte riktigt. Och visst får jag sjuuuukt dåligt samvete när tex killen som hjälper mig att måla (som ändå lever rätt bra verkar det som) som när han idag sitter o hamrar ihop sina egna ramar för att spänna upp målarduken på när han har lämnat in mina ramar till en fundi, dvs hantverkare som har gjort mina raka o fina...jag har ju visserligen betalat för dom och det gör ju rammakaren i sin tur glad, men iallafall så säger han att, så här får man göra om man inte har några pengar, då får man göra själv och sen blir det snett o vint (fast jag tyckte iof att det såg väldigt, väldigt rakt ut..) (Det här får man ju egentligen inte säga eller tänka, men det skulle faktiskt kunna vara som så att han snickrade ihop mina också och tog betalt för det, för han sa ett annat pris nu än vad han sa att mina ramar kostat ;) jag hoppas nästan att han gjort så. Visst så vill jag inte uppmana någon till att ljuga eller luras och det är varken snällt eller bra, har ju väldigt svårt att tro att han skulle göra det, men som sagt man vet inte och skulle det vara så så tycker jag att han är väl värd dom pengarna! Fy vad det gjorde ont att skriva det här, men jag har ju lärt mig att man inte ska lita på nån och att "tillfälligheterna gör tjuven" man behöver inte vara en dålig människa för det, men man kan vara i "behov" av något och då kan man göra något som man inte annars skulle ha gjort) Näe fy nu låter det ju som om jag snackar skit om honom och det vill jag förstärka att det skulle jag inte göra utan jag tänker bara mer "fritt" liksom. Visserligen har jag betalat för några av hans penslar och jag brukar köpa soda eller nån matbit till honom och hans kompanjon, (men man vill ju inte köpa eller betala för mycket heller för det skulle inte kännas bra för mig! Så bara, hääär taaa! Jag har massssor med pengar, eller för miiiig har pengarna iiiiingen betydelse, typ. Nämen att göra något sånt skulle jag må dåligt över för jag vet hur dessa människor kämpar för varenda liten krona och att det är av stoooor betydelse för dem. Men det känns så sjuuuukt orättvist ibland och man får sånt sjuuuuuukt dåligt samvete över alla ens egna möjligheter som inte den vanliga lokalbefolkning här ens skulle kunna drömma om i sin vildaste fantasi! Men samtidigt så kan jag heller inte rå för att jag kommer ifrån ett "bättre" samhälle om det nu är bättre?! Men rikare iallafall, jo det är bättre! Bättre förhållanden, bättre sjukvård, bättre utbildning, bättre på otroligt många sätt! Men sen är frågan om vi är lyckligare? Är vi det? Någon som vet?


Men även gör det oss till bättre människor? Och vad gör en människa bättre än en annan? Är det inte vi själva som bestämmer om vi är bra eller inte? Tjaa många frågor och funderingar... Men jag är iallafall glad över att jag är här och nu! Och jag tror att jag är lite bra ;) (men det är lite fult att säga så, hehe, men det skiter jag i)


Ja, men jag ville ju egentligen bara visa hur sjukt vacker jag tycker att det är här ;)
(Tyvärr är kanske inte foto kvaliteten den bästa för jag tar ganska många kort med mobilen, just bara för det är så vackert så jag inte kan låta bli)


Ha en underbar dag allesammans och ta vara på er och varandra och njut!


KRAM






Kommentarer
Postat av: Mamman

Min älskade älskade tjeja!

Sitter och nästan gråter, när jag läser dina (många och långa!) rader. Pappan står bakom mig och är överväldigad även han. Och vi förstår, voffo du gör på dette vise! "Vackert var ordet", sa både Bill och Bull!

Mazza pussar och kramar - Älskar dig!

2008-12-10 @ 19:37:46
Postat av: Frida

MIIPII!!!!!!

JAG GILLAR DIIIIIG!!!! SANA! vet du nog!!!!

börja böla både av vad fina mamsen din skriver o allt fint du skriver. o skratta gjorde jag ju självklart flera gånger om!!!!! halleminje!!!!

skulle vilja ha daaaagar avsatta till att bara få sitta o skriva till dig!

2008-12-12 @ 00:33:40
Postat av: Murat

Ja visst kom det några tårar när man sitter här i sin soffa hemma i kalla mörka svedala och läser de fina orden.

Jag blir även helt tagen av de otroligt fina bilderna du har lagt upp....jag vill me vara där. men det gåååååår inte. men så tänker ja ofta..men varför inte då??? det är ju bara att sticka. men ja kan inte. känns som ja e en fånge i det här landet.

Här hemma har jag allt...kärlek, jobb, fin lägenhet, kompisar men det är verkligen något som saknas. Det är ju först och främst min andra halva...DUUUU. blir tom ledsen när ja skriver detta.

sen lugnet och värmen. Här hemma finns alltid stressen ruvandes runt hörnet. Är det så livet ska vara....???? Du gör ju sååå rätt min älskling.

Puss

miss u

love u

2008-12-15 @ 21:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0