mina znz bästisar ;)

Mansour å jag brukar hänga å laga massa mat hahaha. Så jäääla gytt att det finns mat att få tag på och att det kan bli gott  och att det finns variation!!!!!! Det var vi inte bortskämda med på fastlandet inte, men här är det kanon! Faktiskt lite märkligt att det är en sån stor skillnad...känns inte alls som det Tanzania jag känner.

Här gör vi köttfärsås å spagetti ;)



Köket på Casa Umoja



Den typiska Tanzan spisen, eller vad säger du Frida? Livsfarlig ibland när den typ exploderar till ;)
 


Jag har sån himla tur att Mansour brukar göra frulle till mig! Ägg var ju något man inte riktigt kunde äta från den tidigare Tanzaniavistelsen ;) men jag kan stark rekommendera att steka det tillsammans med tomater, lök, vitlök och chilli till en röra som man äter sen med bröd och det är as gott!!



Här är min andra bästis Nevin :D Han är 1,5 år (? kan det verkligen stämma hmm...) och kan inte riktigt prata ordentligt men på nåt sätt så har vi en sån himla fin kontakt ändå. ha ini säger han till mig när jag kommer, vilket ska vara kaa chini som betyder sitt ner och han kallar mig för euwe istället för wewe som betyder du ;) och frågar hela tiden ini vilket ska vara nini, som betyder vad är det? Han är galen ;)



Cabbi, han som lär mig måla tinga tinga har sin shop, (som jag satt in bild på tidigare, som även är hans bostad) har business tillsammans med en kvinna, Mariam som är mamma till denna unge.

Nev, som barnet kallas för har följt efter mig 2 gånger hela vägen hem och vägrat gå tillbaka...hmmm...så jag har fått burit tillbaka honom..sötis!!!! Men man kan ju inte låte bli att börja undra lite då..näe inte för inte, för Mariam är väääärldens goaste tjej, gillar henne stenhårt, hon verkar ha ett hjärta av guld, men man leker inte med barnen här på samma sätt som vi gör hemma och jag tycker ju att det är jätteroligt att busa med ungar så det är nog därför! 


Kommentarer
Postat av: kat

Men gud den där karln är så jäkla söt. Kan inte ni typ gifta er och skaffa barn. Me like.

2008-12-04 @ 18:37:50
URL: http://knatzan.blogg.se/
Postat av: Malin

Men åh vad söt han är och vad trevliga alla ser ut att vara, jag ahr inte hunnit läradin blogg på någon vecka. Det har varit så massa jobb här hemma att dagarna bara rusat fram. Jga blir alldeles åh! ikroppen när jag läser omdina dagar i tanzania. det verkar så mysigt! jag skulle verkligen behöva något sånt för min själ. Rolig det där med skorna... hehehe. Jahar bara sett det där här hemma i sverige på en av marcus kompisar på ensöndags brunch, och när jag frågade visade det sig att han inte alls var med veten om att han råkat ta på sig olika skor :-) rätt kul! puSS

2008-12-06 @ 22:23:53
URL: http://detarsajagserdet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0