maleriet eller utbildningen

utbildnigen som jag gar ar ju en grund utbildning i konst sa vi haller pa med lite av varje. Olika material, farglara, bilduppbyggnad osv osv det ar verkligen jatte jatte roligt!! sa ja, det har ar lite vad jag gor i skolan. Har skulle vi icensatta en scen ehh heter det sa?! aja men iallafall sa skulle vi fota av den i svart vit och sen skulle vi jobba med bla skuggorna.

sen skulle vi skissa upp den

och sen mala i farg


de forra 3 veckorna har vi som sagt jobbat med skuggor och haft farglara, jatteroligt, men ocksa svart. Vi har lart oss blanda farger utifran rod, bla och gul och visste ni att man kan fa svart om man blandar dessa 3 grundfarger ;) Har ar en fargkarta och sen skulle vi hitta lite olika foremal som vi skulle blanda till exakt sammafarg och mala upp pa papper och halla mot foremalet. Snigg bla-gron farg pa toapappret va? Ja, som sagt detta ar vad vi pysslar med - as roligt hehe!


har var lite roligt (nu fattar jag inte varfor denna text blir lila och underline...ja,ja) men vi fick en malning som vi skulle printa ut och sen forsoka hitta exakt samma farger och mala upp, motivet var inte sa viktigt men fargerna. Jag hittade mot min stora forvaning en farg printer har pa skolans internetcafe sa jag gick dit och skulle printa ut. Grejen va bara den att efter 1/3 sa tog tonern slut och bilden blev tjaa lite rosa aktig och jag fragade om dom hade en ny farg toner att satta i for som du ser sa blev inte utsktiften samma farg som orginalet pa datorn. Det hade dom ju inte saklart, men vadda tyckte dom man ser ju vad det ar och det ar ju i farg ;) japp men inte orginalfarg och dom bara suckade och skakade pa huvudet och tyckte val att jag var lite knapp som inte var nojd och jag gjorde typ lika dant mot dom :) Ah, sa det blev bara 1/3 dels malning for min del hehe, men det gick ju bra anda!
Men han som star och kollar pa min "tavla" ar en tinga tinga konstnar och fattade nog inte riktigt sjalvaste meningen med vad jag gjorde och inte heller nar jag hade malat av alla dessa 7 olika foremal for att fa samma farg och alla dessa 'prover' lag utspridda overallt pa marken jaja...hehe  


har ar lite annat gamalt skit som jag gjort ;) lite olika teman saklart, men nu vet ni lite vad jag gor iallafall!





Kommentarer
Postat av: kat

Och så din tinga tinga!!! Jättekul att se vad du håller på med tjejen.

2008-12-06 @ 10:48:55
URL: http://knatzan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad duktig du är! Jag önskar mig genast en målning i inflyttningspresent...=)

2008-12-06 @ 22:11:50
URL: http://bomullshuve.blogg.se/
Postat av: Murat

Ååååhhhh va fina grejer du har snidat ihop...jag vill ju oxå vara där å måla å fixa.

Nä men istället sitter man i det här trista landet och ruttnar bort..muuhhh=(

2008-12-15 @ 21:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0