Byn i Nungwi

Tanken var ju att jag skulle skaffa internet pa min lap top, men det slog mig nu har jag faktiskt helt glomt av det...hahaha! Sen sa ar det lite smatrevligt att pysa ivag till mina kara internet vanner! Iborjan nar jag var har sa tyckte jag att det var jobbigt att sticka ivag till internet, men nu har jag val antagligen vant mig. Men iallafall (ett ord som jag visst anvander lite formycket kan jag kanna, men jag gillar det ordet ;) sa det far vara ok) iallafall sa brukar jag forminska bilderna sa att jag far upp dem snabbt pa internet och satta ihop sma foldrar och skriva lite tankar o sa hemma pa laptopen och sen spar jag bara ner dem pa ett USB minne sa slanger jag upp dem har, skit enkelt egentligen! Och nu var det ju nat jag skulle saga med detta, men det har jag totalt glomt nu...assa ibland sa borjar jag undra lite hur det star till dar uppe...ja,ja har ar iallafall (igen) lite bilder fran byn 









Fran sjalvaste city ehh...assa supermarket sa tar det ju typ 2 minuter hem och da passerar jag alltid genom dessa hus. Lite roligt for har passerar man alltid pa varandras "tomter", hemma aker ju hagelbossan fram om man skulle snadda over grannens tomt var o varannan dag. A jag hade inte gillat det iallafall! Men har, helt ok.




Har ar precis nar man har city i ryggen och framme till vanster sa svanger jag in till mig.


En fin liten malning. Zanzibar ar ju muslimskt, sa pa med kladerna!


Har ar huvudgatan genom byn nar till nar man ska mot Stone Town, huvudstaden. Pa 2a vaningen har sa har Karim, han som jag brukar hjalpa med hans business.


Supermarket och basta local matstallet!




Kolla in flaggan...




Den  har lilla tjejen sa piga picha, piga picha vilket betyder ta kort, ta kort. Och sen nar jag tog upp kameran sa blev hon sadra jatte blyg :) men jag fragade om hon fortfarande ville att jag skulle ta kort och da nickade hon bara och sen sprang hon ivag och fnissa.


Skont att dom har hangt upp radion pa tvatt linan! Har lyssnar dom verkligen pa radio!!!!


Har kopte jag min flakt och lite andra grejer. En typisk, tjaa san har husgeradsaffar!


Har ar Deo (!) han brukar gora malar ramar till mig och han bjod med mig pa en liten rundtur bakom snickariet och visade att han och nagra forsker halla i nan sorts koranskola om jag inte fattade fel. Sa har visar han vad dom lar dom minsta barnen. Han samlade aven ihop ett gang som spelade och sjong, inte sanger men kanske heter det ocksa psalmer ?!? enligt tron. Assa jag och religon...kan inte ett skvatt och har ar det sa otroligt viktigt...iiiiii....men det var lite coolt!!!






a det var det!
kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0